MiG-29 Fulcrum
MiG-29 „Fulcrum” – Legenda wielu sił powietrznych – wypróbuj aerodynamicznie unikalny MiG-29
MIG-29 FULCRUM: ROSYJSKI WSPÓŁCZESNY MYŚLIWIEC FRONTOWY
Jego najmocniejsze strony to zwrotność i szybkość. Mikojan MiG-29 (Микоян МиГ-29) jest uosobieniem rosyjskiego samolotu wojskowego. Wielozadaniowy myśliwiec odrzutowy MiG-29 w unikalny sposób łączy niesamowitą zwrotność z ogromną prędkością. Pierwsze MiGi-29 były zostały dostarczone sowieckiemu lotnictwu w 1983 roku. Wprowadzono je by zastąpić samoloty typu MIG-21 i MIG-23. MiG-29 Fulcrum był później eksportowany do wielu krajów (wersja 9.12A do Polski, Czechosłowacji, NRD oraz Rumunii, wersja 9.12B do Iraku, Peru oraz Węgier). Do dziś zostało zbudowanych ponad 1500 samolotów w różnych wersjach.
Jego osiągi zaskakują nawet dziś
Po zjednoczeniu Niemiec, duża liczba samolotów MiG-29 weszła w posiadanie Niemieckiego lotnictwa. Zachodni doradcy wojskowi po dokładnej analizie samolotu MIG-29, byli zdumieni jego osiągami i ogólnymi cechami lotu. Żaden zachodni odrzutowiec nie mógł rywalizować z MiGiem-29 na podobnie wysokim poziomie. Cechy tego odrzutowca mogły być porównywane jedynie do nowoczesnych samolotów, takich jak Eurofighter EF2000 Typhoon czy Lockheed Martin F-22 Raptor, skonstruowanych trzydzieści lat później. Płaski kadłub myśliwca przyczynia się do około 40% wyciągu. To sprawia, że MiG jest nie do pobicia, zwłaszcza przy niskich prędkościach. Dalszy rozwój technologiczny MiG-29 OVT z wektorem 3D zadziwia widzów pokazów lotniczych. Manewry tego myśliwca zdają się przeczyć prawom fizyki i znakomicie dezorientują pilotów wroga. „Samoloty MiG” były często używane jako pojęcie obejmujące wszystkie samoloty radzieckiej budowy, dlatego czasami można zobaczyć samoloty od innych producentów, jak Suchoj również nazywany „MiGiem”.
Po raz pierwszy pojawił się na końcu czasów radzieckich
Znakomite parametry lotne oraz manewrowe samolotu uzyskane drogą dopracowania koncepcji aerodynamicznej przy niskich prędkościach i / lub przy dużych kątach natarcia – znaczące przy bliskich starciach – są bezkonkurencyjne w porównaniu do zachodnich odpowiedników. Pierwszy prototyp wzniósł się w powietrze 6 października1977 roku, a pierwsze seryjne samoloty MiG-29 9.12 („Fulcrum-A”) weszły do służby w 1984.
Możesz polecieć myśliwcem MIG-29 już dziś!
W celu rezerwacji lotu proszę użyj naszego formularza do rezerwacji.
MiG-29 w RosjiSprawdź jak wygląda dzień lotu
Plusy | Minusy |
Unikalna aerodynamika | Wysoki koszt lotu |
Ponaddźwiękowy lot | |
Możliwe loty na granicę stratosfery |
Dane techniczne
MiG-29 to współczesny rosyjski myśliwiec frontowy, który może osiągnąć większą niż dwukrotna prędkość dźwięku. Samolot jest porównywalny z amerykańskim F/A-18 Hornet.
- Długość: 17,32 m
- Rozpiętość: 11,36 m
- Pojemność zbiornika paliwa: 3150 kilogramów
- Prędkość wznoszenia: 330 m / s
- Normalna masa startowa: 16800 kg
- Prędkość maksymalna: 2.390 kilometrów na godzinę
- Możliwy lot ponaddźwiękowy